lauantai 8. joulukuuta 2018

Jimbaran beach, Bali!

Kalastajien aluksia pääset ihastelemaan Jimbaran beachin pohjoispäässä. Rannasta löytyy myöskin kalatori, voit ostaa sieltä kaloja ja viedä ne n. 50 metrin päässä olevaan ravintolaan jossa kokit ne paistavat.

Onnellisten ihmisten saari nimeltään Bali.  Bali hemmotteli meitä paremmin kuin osasin odottaa. Olen takuulla kertonut miten minulla ei ole ikinä ollut kiinnostusta Balia kohtaan ja nyt sinne lähdettiin unelmamajoituksen takia. Ihanaa kuitenkin on se että ihastuin hirmuisesti Baliin, niin paljon että odotan jo ensi vuotta jotta pääsen sinne uudelleen. Monissa reissukeskusteluissamme on pilkahtanut reissu Australiaan mutta saattaapa olla että Bali meneekin sen edelle. Tietysti kaikki riippuu lentotarjouksista ja loppupeleissä niiden mukaan matka varataan joten nähtäväksi jää mihin päädymme.

Onnistuimme valitsemaan majoitukset hyvin rauhallisilta paikoilta. Jos olet lukenut edellisen postaukseni, siinä avautuu pilkahdus paratiisiin jossa vietimme ensimmäiset yöt.

Balilla luonto on äärettömän kaunis mutta arvaamaton
-Eläväinen tulivuori
-Tsunamit
-Maanjäristykset
mutta silti sinne suuntaa tuhansia ja  tuhansia turisteja nauttimaan kroppaa hemmottelevasta ilmastosta, kauniista auringonlaskuista, merestä, maukkaista ruuista, älyttömän upeista maisemista sekä rennosta elämäntyylistä. Tietysti minä supernautiskelija yhtenä!

Olimme jo varauksien yhteydessä sopineet että reissu on lepoa varten, ei nähtävyyksiä.  Me lomalaiset jotka heräämme kohteissa aikaisin, lähdemme liikkeelle ja palaamme illalla  väsyneinä hotelliin.
-Me onnistuimme, jes!

Villa oli todella suuri kuten myöskin uima-allas, yllätyksenä siellä oli poreallaskin. Saatiin nauttia omasta rauhasta
ja se oli niin rentouttavaa.  Aamu-uinnin jälkeen meille tuotiin aamupala ja aamupalan jälkeen  lähdin
hierontaan, LOMA <3
Loma oli täynnä hyvää mieltä ja kauniita maisemia. Pulahduksia omaan uima-altaaseen, kahden tunnin äärettömän perusteellisia kokovartalohierontoja, kävelyjä rantahiekassa. Mielettömän maukkaita kala-aterioita rannalla,  maininta hummereille joita popsimme onnellisina.
Aikaisia aamuheräämisiä mutta kiireettömiä päiviä!

Meidän villasta oli muutama kilometri Jimbaran beachille.
Etukäteen olin lukenut Jimbaranin rauhallisuudesta. Olin jopa ihmeissäni kuinka todella rauhallinen ranta se olikaan. Puolen päivän jälkeen olimme kävelyllä rannalla, muutama muu seurana. Melkein voisi sanoa että ei ristinsielua missään. Toivattavasti pysyisikin tuollaisena.

Päivällistä söimme Jimbaran beachin kalaravintoloissa. Otimme jokaisella kerralla "paketin" johon kuului erilaisia kaloja: Hummeria, taskurapua, jättikatkaravun pyrstöjä, valkoista kalaa ym. Pöytä oli siis täynnä kaikkea mahdollista. Testailimme rannalla kolmea eri ravintolaa ja kaikki tarjosivat maukkaan aterian.
Iltaisin rannan kalaravintolat täyttyvät ihmisistä. Eikä ihme sillä kalat olivat herkullisia ja edullisia. Ja kun rannalle suuntaa hyvissä ajoin ennen auringonlaskua, saat itsellesi parhaimman paikan nauttia elämyksestä: Meren kohina, lämmin vieno merituuli, hiekkaranta, auringonlasku täydellisine väreineen, herkkuateria. Hämärän tullen ravintoloitsijat sytyttävät pöytiin kynttilät, älyttömän tunnelmallista. Voi huokaus!

Voi miten kaipaankaan uutta reissua Balille!

Voit myöskin käydä itse valitsemassa kalasi kuten me teimme kertaalleen.

Hintatason koin huokeana Balilla. Hieronnat maksoivat n. 10-12e tunti. Niistä otin kaiken irti, parhaana päivänä kävin kaksi kertaa. Tykkäsin Balilaisesta hieronnasta, se tuntui juuri sopivasti sekä siinä hieroja käsitteli koko kropan. Minulla on aina ollut vaivoja niska-hartia alueella ja nyt kun kävin hieronnassa useana päivänä peräkkäin, tuntui että olkapäät laskivat  monta senttiä ja jännitystila raukesi. Monesti kuulen että miten uskallat mennä hierontaan ulkomailla, Miksi en uskaltaisi? -Onhan minulla suu jolla puhua jos sattuu tai hierojan otteet tuntuvat väärälle. Tietysti hieronnan voi aina keskeyttää. Ikinä kuitenkaan en ole saamastani hieronnasta valittanut. Tai korjaus, olen valittanut suomessa jos hierominen on ollut sivelyä.

Bali collection on ulkoilmaostoskeskus josta löytyy vaateliikkeitä, hierontapaikkoja, ruokakauppa, sisustuskauppa sekä ravintoloita. Ei siis kojuja vaan  kunnon liikkeitä. Kävimne siellä pikkusen kiertelemässä mutta minä kiirehdin takaisin omaan villaamme. Tällä reissulla ei shoppailukaan kiinnostanut, paitsi että olin nähnyt bambulaukuista kuvia ja halusin kovasti 2 sellaista pyöreää ihanuutta. Bambulaukku sopii täydellisesti kesämekkojen kanssa.

Taksi nimeltä Blue Bird  oli luotettava joten suosittelen käyttämään sitä. Taksit ovat vaalean sinisiä mutta kannattaa katsoa tarkkaan että tuo logo on taksin kyljessä koska kilpailevalla taksifirmalla on myöskin vaalean sinisiä takseja ja logo meilkein sama. Ärsyttävää!  Huijaritakseja norkoili siellä täällä ja he mieluusti tulivat tyrkyttämään kyytiään mutta kun hinta selvisi, se oli 10-30 kertainen verrattuna normaaliin. Nauroin monesti kuskeille päin naamaa enkä todella alkanut edes tinkiä kuljetuksesta, kävelimme vain pois ja odotimme niin kauan jotta tuo toinen taksi tuli.
Balilla oli myös käytössä meidän Überiä vastaava kuljetustoiminta. Hotellilla oli automaatti josta sen sai tilattua mutta myöskin aviomies latasi Appsin jolla saimme kyydin tilattua. Tämän koin rehellisenä ja oikein toimivana. Kun kuljettaja on vastaanottanut kyydin, hän laittaa hinnan ja minä otan näyttökuvan jolloin ei epäselvyyksiä tule hinnasta tai jos tulee minulle on näyttää kuva jossa hinta näkyy. Mitään ongelmaa ei kuitenkaan ollut.
Onneksi meidän kohdalle osui vaan nuot taksien yritykset huijata, muualla emme kokeneet että meitä olisi yritetty huijata. Matkavaluuttakin meillä oli mukana. Rahan vaihdossahan kannattaa olla todella tarkka ja laske aina rahat viimeisenä. Huijaripisteillä vaihtajat ovat ammattilaisia joten pidä todella huoli että saat rahat miten olet sopinut. Ja vaikka vaihtaja laskisi vaihtorahat uudelleen, laske sinäkin uudelleen!!

Blogiin on tulossa vielä muutama juttu reissulta, pysy kuulolla.
Seuraavaksi lähdemme Kölniin joulumarkkinoille <3

On ollut mukava huomata miten lukijamäärät ovat kasvaneet joten kiitoksia ja tervetuloa <3

Emmastravelicious kirjoitti...

Aivan ihana blogi! Itse halunnut käydä Balilla niin kovasti ja tästä blogista sain tajuttomasti tietoa!

Namistelija kirjoitti...

Voi ihana palaute! Kiitos <3 Bali yllätti minut ja ihan ehdottomasti menen uudelleen. Toivottavasti sinäkin pääset Balille <3