lauantai 9. joulukuuta 2017

Onnellisuus Arjessa! Haasteeseen vastaus.



...ja niin kuin kerroin muuttaessani tämän blogin pelkästään matkablogiksi,  että muita juttuja täällä ei sitten käsitelläkään kuin vain ja ainoastaan matkustelua... No, kerrankos sitä ohi aiheen ja aina tarpeen vaatiessa toisenkin...


No, mutta aiheeseen oli takerruttava kun törmäsin haasteeseen jossa pitää listata  arjen onnellisuudesta. Joten ihanaiset lukijani, kestäkää tämä juttu tai ohittakaa, matkusteluun palaan taas tämän asian jälkeen.



Olen pääosin kovin onnellinen ja tyytyväinen ihminen :) toki todellakin niitä huonoja hetkiä mahtuu elämään ja voinkin sanoa että olen todella oppinut elämässäni paljon asioita. Olen mokannut, tehnyt virheitä mutta olen myöskin seurannut sellasia elämiä, jollaista en ikipäivänä haluaisi elää. Nämä asiat ovat tietysti johtaneet siihen että nykyhetkessäni olen tyytyväisimmilläni. Olen oppinut hirmuisesti ja ottanut opiksi.

Inhoan valitusta ja sitä että kaikesta haetaan aina se huono puoli tai että ihmistä provosoidaan toimimaan tietyllälailla.



Mitkä asiat minun arjessani tekevät minusta onnellisen, haaste:

(en halua tarkoituksella mainita puolisoani näissä, koska se ei ollut haasteen tarkoitus).




Juoksulenkit raikkaassa syksyisessä ilmassa. Minussa piilee syksyihmisyys, toiset masistelevat, minä rakastan syksyä. Värit luonnossa sekä raikas ilma. Juoksusta olen haaveillut aina ja sitä nyt harrastaessa, ei voisi ihanampaa liikuntamuotoa olla kuin juoksu!


Lepo. Saan levätä ja rauhoittua aina kun tunnen siihen tarvetta. Se on asia jota on pitänyt hieman opetella. Ei aina tarvitse jaksaa ja  menojaan voi perua jos tuntee olevansa levon tarpeessa. Hyvällä omatunnolla!


Aamulla aikaisin herääminen. Tykkään hirmuisesti herätä aikaisin. Keittää puuron, syödä sen marjojen kanssa aivan rauhassa kiireettömästi. Koko päivä aikaa kaikkeen!


Koti. Rakastan ylikaiken kotiani. Viihdyn siellä ehkä huolestuttavankin hyvin! Olen tehnyt siitä mieleiseni puolisoni kanssa. Se on paras paikka maailmassa.


Hyvä ruoka ja se että voin kaupassa käydessä ostaa mitä haluan (järkevästi, koska olen tarkka että ruokaa ei heitettäisi roskiin vaan kaikki käytettäisiin/syötäisiin) eli siis perustoimeentulo takaa sen että voin niin tehdä. En ole todellakaan rikas mutta tulen ihan hyvin toimeen eikä kaikkea tarvitse laskea jokaisen euron päälle.


Elävät leikkokukat ja kynttilät pöydällä. Rakastan kukkia ja kynttilän valoa. Pyrinkin siihen että meillä olisi aina eläviä kukkia pöydällä. Ne luo kodikkuutta, pehmeyttä, kauneutta ja rauhallisuutta sekä hyvää mieltä.


Puhtaus kaikessa. Olen itse puhtaissa ja siisteissä vaatteissa, kotini on puhdas. Puhtaus ja järjestys on ollut minulle itsestäänselvyys jo lapsesta saakka. Mutta olen oppinut arvostamaan ja sitä kautta tulen siitä onnelliseksi koska olen nähnyt jonkin verran maailmaa ja paikkoja joissa ei varmasti tiedetä edes sanaa puhtaus.


Käyn säännöllisesti hieronnassa sekä kosmetologillani. Kun pidän itsestäni hyvää huolta, olen myös onnellisempi itsessäni.


Olen myöskin onnellinen siitä että nykypäivänä voin panostaa laatuun ja laatu on se mikä kestää.


Mm. noista edellä mainituista asioista arjessani tulen hyvin onnelliseksi!




En ole ikinä ollut maanantain vihaaja-tyyppiä, itseni vastuulla on millaisen viikostani teen. Pyrin siihen että viikostani tulee mukava. Hyvin usein negatiivinen suhtautuminen tekee kaikesta hankalaa.
Toki se on joskus sallittua mutta ei elämäntyylinä.

Jos et ole vielä törmännyt tähän haasteeseen niin mietippä mitkä asiat sinun arjessa tekevät sinusta onnellisen.

Ei kommentteja: