lauantai 27. huhtikuuta 2019

Tulin moikkaan!






Tein uudenvuoden lupauksia ja mönkään meni tai onhan tätä vuotta vielä paljon jäljellä.
Jos jotain oon elämässäni oppinut niin ei saa luvata mitään mutta ajattelin lupauksia tehdessä että ne on niin helpot pitää. Yksi lupauksistani oli että teen vähemmän töitä ja johan se meni jo ekoina päivinä tammikuuta ihan pöpelikköön. Oon tehny niin paljon töitä koko alkuvuoden että voi järki älä jätä ja lepäisit nyt!   Lupasin myös että hemmottelen läheisiä, no arvaahan sen jo tuosta kun töitä on tehty hulluna niin eihän siinä ketään pysty hemmotteleen. Milloin mä opin!!!

On sattunut ja tapahtunut tosi paljon niin itselleni kuin lähipiirissäkin.  Hymy on kuitenkin kasvoilla ja kaikki hengissä joten se on tärkeintä.

Me lähdetään kohta Chicagoon, jes!! Jenkkeihin on ihana päästä vuosittain ja tietysti yksi matkan kohokohdista on kun pääsen outlettiin shoppaileen. Listaa kertyy pikkuhiljaa.

Oli sitten Vappu, Uusi vuosi tai Juhannus niin me ei olla niitä juhlittu, yleensä pysytään kotona tai sitten ollaan töissä. Ei olla vaan koettu tarvetta, yleensä reissut on meidän juhlaa.  Poikkeus tähänkin asiaan tulee juhannuksena. Kyselin aviomieheltä että mentäisiinkö minun kotikonnuille ja mökille viettämään juhannusta, hän näytti asialle vihreää valoa joten viestiä siskolle että voitaisiinko pitää perheen kesken juhannusjuhlat. Vihreä valo tuli heti sieltäkin.
Odotan ihan hirveesti että saan tehdä perheelle juhannusbrunssin mökkirannassa. Meinaan saunoa kovasti ja istua laiturinnokassa.



Iloa tälle vuodelle tuo se että mä pääsen ensi talvena Balille, lennot on varattu ja majoitukset olen häärännyt kuntoon jo vajaa kuukausi sitten.  Sanotaan Balista mitä hyvänsä niin mä rakastuin siihen, sen mieletön vihreys ja sieltä löytyy  huikeita villoja joissa saa olla omissa oloissaan. Niinkuin olen kertonut että en kaipaa ympärilleni suurta joukkoa kälkättäviä ihmisiä vaan kaipaan hiljaisuutta ja rauhallisuutta. Majoituksissa jotka olen Balille valinnut, hiljaisuus-kriteerini täyttyy.  Nautiskelen hieronnoista, maisemista, Jimbaran beachin rauhasta ja hyvistä kalaruuista. 5 yötä ollaan samassa hotellissa kuin viime vuonna, muut on uusia tuttavuuksia. Ja kaksi uutta aluettakin tulee.
Ja yksi mukavista asioista on että lennotkin valittiin niin että loma alkaa jo koneessa. Otan lasin samppanjaa, laitan penkin vaakatasoon ja nautin. Alan oleen jo sen verran vanha ja väsynyt että tila lennolla ja rauhallinen alue koneessa on se mun juttu.

Balin majoituksista vielä sen verran että jos jotaki tiettyä oikeesti haluaa niin kannattaa olla ajoissa ja varata, yli puoli vuottakin etukäteen. Kuten jo kerroin että halusin tietyt paikat, olin ajoissa ja ne odottaa sitten talvella.
Niiii ja me ollaan 3 viikkoa reissussa, minä joka oon  halunnut 10-14 päivän reissuja. Tässäkin sen huomaa että ei kannata luulla olevansa lopun elämää alle 14 päivän reissaaja. Mielipiteensä saa ilmeisesti vaihtaa, vai pitäiskö siihen kysyä joltain lupa.  Mutta joo,  Balilla odottaa ihanat majoitukset.

Malesian suurlähetystöön tuli kutsu mutta empä päässyt sinne, se olis ollu niin upea. Ihastellen katselin muutaman matkabloggaajan tarinoita instagramissa. Täytyy toivoa että uusia kutsuja tipahtelis postilaatikkoon.

Tänään on yksi vapaapäivä ja ulkona näyttää tulevan lämmin päivä. Taidan laittaa ystävälle viestin josko lähdettäis käymään terassilla yhdellä oluella.
Tosiaan meillä tulee 3 viikoksi työvuorot kerrallaan ja oon tehny yli 30 tuntia ylitöitä listalle, se on aika paljon: 4 viikon työt 3:ssa viikossa. Kohta pääsen lomille ja ainoa lomasuunnitelma on Chicagon reissu. Muita suunnitelmia ei ole, enkä halua niitä tehdä. Ei mitään lukkoon lyötyä, lepo ja rauhalliset päivät on tärkeintä.




Tässä sulle ohje kevään piristyssmoothieen, tein sen aamulla ja maistui tosi hyvälle:

3 selleriä
1 banaani
1 kiivi
1 omena
Ananasta puoli purkkia
Persiljaa
Purista sitruunan mehua



Ei kommentteja: