maanantai 22. heinäkuuta 2019

Reissupäivitykset



Tämä kuva on juhannukselta. Oli ihana juhannus ja niinkuin lupailin, istuskelin laturinnokassa. Uin, saunoin ja olin läheisten kanssa. Onkikisoja unohtamatta, jotka muuten voitin. 

Nyt on loppuvuoden reissut buukattuna ja tietysti matkakuume kova kuten aina. Tulossa on reissurypäs. Mulla on syksyllä 3 viikkoa lomaa ja jokaiselle viikolle on oma reissunsa. Ihanaa!

Ensin Santorini, siellä käyminen on vuosien haave. Oon aivan innoissani siitä reissusta. Vihdoinkin pääsen näkemään Oian ja sen kuuluisan auringonlaskun.

Santorinin jälkeen neljä päivää kotona ja sitten lähdetään maanantaista torstaihin Serbian Belgradiin. Pitkään on mietteissä tuokin ollut ja kun tarjous ilmestyi, tartuin siihen oitis. Siinä oli aviomiehelle kiva synttärilahja.

Belgradin jälkeen lähdetään  sunnuntaina  Saksaan/Ranskaan. Lennetään aikaisella aamulennolla  Stuttgartiin, auto alle ja lähdetään körötteleen Alsacen viinitie. Ootko käyny kurkistamassa instagramista Alsacen/Colmarin kuvia, jos et niin käy ihastumassa. Voisko nuo olla maailman kauniimpia pikkukyliä. Kukkasin koristeltuja ristikkotaloja ja viinitiloja.
Seuraan tv:sta pyöräilyä (Tour de France) ja  siitä se idea sitten lähtikin. Maisemat oli niin kauniit, pienet kylät ja kylien viinitilat. Viimeiselle lomaviikolle oli  suunnitelmat auki joten laitoin aviomiehelle töihin viestiä ja siitä noin kuuden tunnin kuluttua meillä oli jo lennot varattuna, vaikka ei oltu kasvokkain puhuttu niin varaushommat ym. pähkäilyt sujuivat puhelimen välityksellä. Me ollaan täysin samanlaisia noiden reissujen suhteen. Joskus sinkkuaikoina toivoin kilttiä ja hyvää miestä, sain sellaisen ja vielä lisäksi miehen joka lähtee kanssani maailmanääriin.

Bali on  vuoden odotetuin reissu ja siitä olen kertonutkin jo muutamaan kertaan. Ja voi jes, kyllä mä siihenkin lasken päiviä. Jätän nyt kumminkin Balihehkutuksen.

Tää on yksi mun lempimaisemista. Kuvan takana syöpöttelen aamupalaa ja nautiskelen hyvästä balilaisesta kahvista sekä tuosta maisemasta. Tuo sama paikka odottaa mua tulevalla Balin reissulla.
Perinteeksi muodostunut joulumarkkinareissu on varattu ja tänä vuonna mennään maistelemaan hehkuviiniä Wieniin. Tänä vuonna oli aviomiehen vuoro valkata kaupunki ja hän valkkas Wienin. Ens vuonna on taas mun vuki.



Voi näitä ilon hetkiä kun yhdessä suunnitellaan reissupäivien ohjelmaa.  Matkat ovat palkkiota kovasta työnteosta mutta ne ovat myös niin totaalista rentoutumista, virkistymistä ja onnea.
Reissuissa mulla ei ole huolen häivää mistään.

Pääset seuraamaan mun reissuja instagramissa. Tykkään kuvata tarinoihin videopätkiä ja niitä päivittyy reissuilla. En koe milläänlailla että kuvaaminen reissulla olisi ajanhukkaa tai  etten ehtisi nauttia maisemista/kohteesta kun aika menee kuvaamiseen --> nou nou. Videoklipit on n. 11 sekunnin mittaisia ja kuvanotossa menee muutama sekunti joten vuorokauden tuntimäärästä jää hyvinkin paljon vielä nauttimiseen. Haluan ehdottomasti että reissuista jää paljon muistoja koska niihin palataan arjessa. Valokuvaus on myöskin mun harrastus.


Ei kommentteja: